Afvallen met de caloriecheckerCaloriechecker

Caloriechecker en goede manieren voor vetverbranding


Caloriechecker voor aantal calorieën

Om er achter te komen of je wel of niet genoeg calorieën binnenkrijgt, is de caloriechecker erg handig. Hierbij weet je direct per product hoeveel calorieën het bevat. Hierbij gaan we uit van een normale vetverbranding. Gelijk beginnen met afvallen? Kies voor Weight Watchers, nu de eerste maand gratis!

Calorieën belangrijk

Calorieën zijn belangrijk voor je als mens, ze geven je namelijk energie. Iedereen heeft dan ook calorieën nodig. Een volwassen man heeft er 2500 nodig en een vrouw 2000. Dit hangt wel af van je leeftijd, lichaamsbouw en hoeveelheid lichamelijke activiteit op een dag. Krijg je daarnaast teveel calorieën binnen, dan zul je op den duur aankomen. Een dagje teveel calorieën binnenkrijgen is nog niet zo verschrikkelijk erg, maar dit stelselmatig doen zorgt echt voor overgewicht. Krijg je daarnaast te weinig calorieën binnen, dan is dit ook ongezond. Begin daarom nooit een dieet waarbij je ter weinig calorieën binnenkrijgt. Om af te vallen op een halve komkommer leven voor de hele middag werkt dus niet.

Caloriechecker erg handig

Gebruik de caloriechecker om erachter te komen hoeveel calorieën er in ieder product zitten. Tel op deze manier voor jezelf op hoeveel calorieën je op een dag al binnen hebt gekregen. Het helpt hiervoor om caloriearme producten te kopen en producten met weinig vet. Drink bijvoorbeeld halfvolle of magere melk in plaats van volle melk. Je zult het verschil nauwelijks merken.

Tips voor vetverbranding

Wil je je vetverbranding daarnaast sneller laten plaatsvinden? Dat kan door bijvoorbeeld voldoende te gaan sporten. Ga bijvoorbeeld twee keer per week een half uur hardlopen. Dit is goed voor je vetverbranding en het helpt je op gewicht te blijven. Na een half uurtje hardlopen zal je lichaam nog zeker 12 uur vet verbranden. Als je na het hardlopen niet opeens overdreven veel gaat eten, dan zul je hierdoor zeker goed op gewicht blijven en zal je vetverbranding een goede boost krijgen.

Vetverbrandende producten

Voor je vetverbranding is het daarnaast goed om bepaalde producten wel en bepaalde producten niet te eten. Vermeid fastfood en snoep, want dat is nergens goed voor. Het gevolg van het eten van deze producten is dat je aankomt. Eet je echter producten als rauwkostsalade, avocado’s, bruin brood en verschillende soorten bessen, dan weet je dat je goed zit. Bekijk de caloriechecker om er achter te komen hoeveel calorieën er in ieder product zitten. Zo weet je meteen of je het ook op caloriegebied goed doet met een maaltijd.

Gezonde levensstijl

Naast het gebruiken van de caloriechecker, het voldoende sporten en gezond eten is ook van belang voor je gewicht en gezondheid dat je regelmatig leeft. Ga bij voorkeur op vaste momenten naar bed en zet de wekker ook op vaste tijden. Anders raakt je lichaam ontregeld. Eet vanwege zelfde reden ook op vaste tijden. Doe dit drie keer per dag en hou twee momenten per dag over voor een tussendoortje.