Afvallen met de caloriecheckerCaloriechecker

Calorieteller voor het tellen van je dagelijkse calorieën

Aantal calorieën per dag

Wil je bijhouden hoeveel calorieën je per dag binnenkrijgt, gebruik dan eens de calorieteller. Hierop staat per product beschreven hoeveel calorieën dit bevat. Op deze manier kun je dus op jouw perfecte aantal calorieën per dag uitkomen. Gelijk beginnen met afvallen? Klik hier voor een goede start!

Calorieteller voor aantal calorieën

Calorieën kun je eigenlijk zien als kleine stukjes energie voor je lichaam. Krijg je meer calorieën binnen, dan heb je ook meer energie. Je moet echter niet teveel calorieën op een dag binnenkrijgen, want dan kom je aan. Er zijn bepaalde standaarden van caloriegebruik voor zowel mannen als vrouwen. Vrouwen moeten namelijk per dag gemiddeld 2000 calorieën binnenkrijgen. Voor mannen is het gemiddelde aan te raden aantal calorieën 2500 per dag. In één standaardsneetje bruin brood zitten zo’n 74 calorieën. Als volwassen man zou je dus in totaal 33 sneetjes brood kunnen eten. Nou zou dat natuurlijk een vrij eenzijdig eetgedrag zijn, dat niet gezond is en is af te raden. Gebruik de calorieteller er dan ook voor om er achter te komen hoeveel calorieën er in andere producten zitten.

Aparte diëten niet aan te raden

Waar je de afgelopen jaren vaak over hoort zijn aparte diëten. Bij dergelijke diëten is het de bedoeling dat je minder veel calorieën tot je neemt dan jouw aangeraden dosis per dag. Hier val je echter niet mee af. Dat wil zeggen: direct val je er zeker mee af. Je krijgt immers minder veel calorieën en vetten binnen. Daardoor word je slanker. Je kunt dit echter nooit volhouden, want je hebt nou eenmaal een bepaald aantal calorieën per dag nodig. Beter is het om gebruik te maken van een calorieteller of een voedingsschema welke je helpt om op een gezonde manier af te vallen. Anders verval je op een gegeven moment weer in je oude patroon en ga je meer eten. Wat nu zal gebeuren is dat je dubbel zo snel weer aankomt. Dit is dus geen goede manier om af te vallen. Een evenwichtige levensstijl met gebruik van de calorieteller is wel een goede manier.

Calorieteller en gezond voedsel

Gebruik de calorieteller om precies bij te houden of je genoeg, maar ook niet teveel calorieën binnenkrijgt. De beste manier om op gewicht te blijven of af te vallen is namelijk voldoende eten. Dat klinkt misschien gek, maar toch is het zo. Het is bijvoorbeeld goed om vetverbrandend voedsel te eten, zoals bruine boterhammen, witte kolen, broccoli, verschillende bessen en rauwkostschotels. Ook noten zijn goed voor je vetverbranding. Bekijk met de calorieteller hoeveel calorieën er in ieder product zitten.

Calorieteller en sporten

Tot slot loont het om twee keer per week een half uur te gaan hardlopen. Hierdoor zorg je voor een goede vetverbranding. 12 uur na je half uur hardlopen is je lichaam nog steeds vet aan het verbranden. Zo zorg je dus dat je sneller van je vet afkomt. Gebruik hiernaast de calorieteller en je weet zeker dat je goed bezig bent. Als je deze levensstijl volhoudt, zul je goed op gewicht blijven of zelfs afvallen, mocht je boven je ideale gewicht zitten.